27 Mart 2015 Cuma

Pek kıymetli Eğitim Sevdalıları (1),


Eğitimde başarılı olmak için mutlaka ama mutlaka ‘birlikte hareket etme’ şuuruna sahip olmalıyız. Toplantılarımızda sadece tutanak dolsun diye bir araya gelmekten ziyade eğitim adına yapabileceklerimizi konuşmalıyız. Çünkü geleceğimizin teminatı gençlerimiz için buna çok ihtiyacımız var. Arzu edersek onlar için yapabileceğimiz çok işimiz var.

    A)  ‘Gerçek başarı’ notlarından uzaklaşmak öğrencilerimizde başıboşluk duygusu oluşturuyor. Ösym ve Teok sistemleri pratik, bilgi sahibi öğrenciler istiyor. Okul sınavlarının ve ders yöntemlerinin bazen bu istekle çatışması öğrencinin zihninde ikilem oluşturuyor. Öğrenci okul notlarında başarılı olarak, takdir-teşekkür belgeleri alırken gerçek sınavlarda başarısız oluyor. Bunun nedenlerini tartışmamız ve bulmamız gerekiyor.  Bunun nedenleri biz öğretmenleri, müdürlerimizi ve uyguladığımız yöntemleri öncelikle çok yakından ilgilendiriyor. Gerçek başarı mantığından uzaklaşmak biz farkında olmadan birçok sorunu getiriyor.

Önemli not: Gerçek başarı öğrenciyi not konusunda aşırı sıkıp bunaltmak demek değildir. Öğrencinin okul not sıralaması ile herhangi bir deneme sıralaması ile örtüşmesidir. 100 soruluk bir denemeden yüksek not alan öğrenci okul notlarında da aynı sıralarda olmalıdır.

X DERSİ İÇİN Şematik ANLATIM

Problem açan uygulama                                                               ÖNERİLEN UYGULAMA

İsim   Deneme notları –Okul ders notları        İsim          Deneme notları – OKUL ders NOTLARI                 
Ayşe     80 puan                 55 puan             Ayşe               80 puan                  100 puan
Ali         75 puan                 65 puan            ALİ                 75 puan                   92 puan
      Osman  60 puan                 80 puan            Osman             60 puan                   85 puan

Bu sistemde: Öğrencilerin girdikleri objektif, Osym-Teok’ın istediği şekilde hazırlanmış denemeler başarıda mihenk alınır. Öğrenci(ler) ve öğretmen başarıda aynı sisteme yoğunlaşır. Önerilen uygulama deneme notları ile DENKLİK vardır. DENKLİK VARDIR. Sıralama 100-35 arasında yoğunlaşır ki başarılı öğrencili motive, alt sıradaki öğrenci ise umutlu olur.

GERÇEK BAŞARININ UYGULANMAMASININ DOĞURDUĞU SONUÇLAR

-Artan devamsızlık. Okulu önemsememek, okulun uygulamasını değersiz görmek ve gereksiz görmek. Devamsızlık nedenli ilave sorunlar.

-Anlamlandırılmayan çalışmalara gereksiz zaman ayırmak. Fiziksel, ruhsal yorgunluk. Öğrenci eğitim hayatı boyunca zaman kullanımında sorunlar yaşayacaktır.

                B) Öğrencilerimizin günlük yaşamdaki zamanlarının en değerli dilimleri okullarda geçmektedir. Okullarımız kantin, kütüphane, spor salonları ve bahçeleri ile gençlerimizin cazibesini çekmelidir. Bir AVM’NİN sandalyesinin rahatlığı ve şıklığı okullarda da olmalıdır. Kütüphaneler şeffaf, okulların merkezi bir yerinde olmalıdır. Kitap, dergi ve gazateler gençlerimizin ilgisini çekecek güncellikte olmadır.

                C) Sosyal çalışmalarda ve rehberlik çalışmalarında okulun genelini hedef alan çalışmalar yapılmalıdır. Bu şekilde öğrencilerin sosyal çalışmaları, yarışmaları sahiplenmesi daha da artacaktır. Çalışmalar konusunda tüm öğretmenler bilgi sahibi olmalıdır. Çalışmayı yürüten bir grup olduğu gibi, moral desteği veren geniş grup olmalıdır.

                D) Lider kadronun vizyonu, yaklaşımı ve çalışmalara ortam hazırlaması, ekibine olan güveninin samimi olarak dile getirilmesi çok ÖNEMLİDİR. Lider istemeyince bu çalışmalar yapılamaz.
(Devam edecek)

Turgay URGUR              

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ANAHTAR GENÇLERİMİZDE

       Gençler, öğrencilerimiz, çocuklarımız şüphesiz hepimiz için en büyük değere sahip. Şehirlerimizi, sokaklarımızı, çarşılarımızı, okull...