8 Ocak 2013 Salı

Bilgi yarışması


Öğrencilerimizle 3 haftalık bir süreci içeren böyle bir çalışma için bize imkan sağlayan okul idaremize teşekkürlerimizi sunarım.

A)     HAZIRLIK SÜRECİ

B)      HEDEFLER

C)      NOTLAR

D)     ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

HAZIRLIK SÜRECİ: Öğrencilerimize üç hafta önceden bilgi yarışmasının nasıl ve ne zaman yapılacağı hakkında bilgi verildi.  Sınıf içinden oylama sonucunda sınıf rehber öğretmenleri eşliğinde 3’er kişiyi temsilci olarak göndermeleri istendi. Diğer arkadaşlarının katılımcılara çalışmalar esnasında yardımcı olmaları gerektiği söylendi. Bilgi yarışmasındaki konular öğrencilere önceden verildi. Bu sayede konulara önceden hazırlanmaları hedeflendi. Öğretmenlerimizden branşlara  göre soruları hazırlamaları rica edildi. Ödüller hakkında öğrencilerimiz bilgilendirildi. Konuşma bölümünün konu başlıkları önceden verildi. Rehberlik saatlerinde ve teneffüs aralarında öğrencilerimizin yarışmayı gündemlerine almaları için motivasyon konuşmaları yapıldı.

Bilgi yarışması belirlenen saatte okulumuz kantin bölgesinde öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin katılımı ile yapıldı. Yaklaşık olarak 70 dakika süren yarışmada öğrencilerimizin heyecanı ve sevinci tek kelimeyle harikaydı. Konuşma bölümünün ödülü jüri tarafından 1.seçilen 11B sınıfına Tarih öğretmenimiz Ahmet İhsan Batmaz tarafından verildi. Diğer ödüllerimiz yarışmanın birincisi 11A sınıfına fizik dersi öğretmenimiz tarafından okul kapanışı esnasında verildi.

Yarışmamızın serbest konuşma bölümü için katılımcılara; “Sanat nedir?, Sevgi nedir?, Okumak nedir?, Paylaşmak nedir?” konuları verildi. Bu konular hakkında 5’er dakika konuşma yaptılar. Konuşmalara sahne heyecanı damgasını vurdu ama onların bu tatlı heyecanı görülmeye değerdi. Aynı zamanda izleyici öğrencilerimize de yarışma esnasında aynı sorular doğaçlama olarak yöneltildi. İki öğrencimiz söz alarak Sanat ve Paylaşmak hakkında konuşma yaptılar.

HEDEFLER

Bu yarışma da öğrencilerimize ne kadar çok değer verdiğimizi, onlara olan sevgimizi ön plana çıkarmak istedik. Onların her konuda yanlarında olduğumuzu hissetmelerini hedefledik.

YGS konularından da sorular sorarak YGS’yi gündemlerine almayı hedefledik.

Birlikte çalışma şuurunu yakalamalarını istedik.

Hayatta başarılı olmak için bilginin yanından hızlı olmanın gerektiğini aynı zamanda doğru zamanlarda risk almamızı ama her zaman bir strateji( yöntem) sahibi olmamızı vurguladık.

Öğrencilerimizin topluluk önünde konuşmalarına imkan vermek istedik.

N O T L A R

-          Fotoğraf ve video çekimleri daha düzenli olsaydı yarışmanın kalıcılığı daha iyi olurdu.

-          Sınıf rehber öğretmenleri ile yarışma öncesi toplantı yapılsaydı çalışmamızın verimliliği ve motivasyonu daha da yüksek olurdu.

-          Öğrencilerimizin yakasına isimleri yazılsaydı görsellik ve öz güven adına kazanım daha iyi olurdu.

-          Tasarlamış olduğum kapanış konuşmasını bir yere not almalıydım ve unutulmamalıydı.

-          Öğretmenlerimizin çoğunluğunun katılımı yarışma heyecanımıza katkı sağlardı.

-          Diğer sınıflardan temsilciler katılabilirdi. 

 

ÖĞRENCİLERİMİZİN GÖRÜŞLERİ


Hocam öncelikle böyle güzel bir bilgi yarışmasını düzenlediğiniz için size çok teşekkür ederim. Bu bilgi yarışmasının gerçekten fazlasıyla yararını gördüğümü söylemek istiyorum. Her şeyi ile çok güzeldi… Hazırlık aşaması, yarışma anındaki heyecan, adrenalin ve yarışmanın sonucu… Yarışmaya hazırlanma süresi aslında bizim için çok zordu. İlk günden itibaren çalışmaya başlayamadık ama yinede çok düzenli çalıştığımıza inanıyorum. Biz ilk önce konuları aramızda paylaştık. Herkesin bir konuya çok hakim olmasını sağladık. Belli bir süre herkes sadece yoğunlaştığı derse çalıştı. Bu süreden sonra artık herkes tüm konulara baktı. Böyle yapmamızdaki amaç, herkesin tüm konulara bakması ve yoğunlaştığı konuda tüm ayrıntıları incelemesiydi. Böyle yaparak konu atlamamış olacaktık. En sonunda tüm konulara bakmamızdaki amaç ise diğer arkadaşlarımın atlamış olduğu ya da yarışma esnasında unuttuğu konuda hemen yetişmekti. İşte böyle hazırlandık yarışmaya. Hazırlandık ama hepimiz çok korkuyorduk. Bir yandan heyecan bir yandan korku vardı. Aynı zamanda hediyeleri de çok merak ediyorduk. Yarışmaya hazırlanırken kazanmak zorundaymışız gibi hissediyorduk. Bekli de bu sayede kazandık. Sonunda yarışma günü geldi. Yarışmanın başlama anına kadar elimizde kağıtlarla heyecanlı bir şekilde çalıştık. Tabii bu hazırlık esnasında sınıf arkadaşlarımızın da desteği büyüktü. Hem yarışma için hem de konuşma için son ana kadar desteklerini esirgemediler. Yarışma zamanı gelmişti, çok heyecanlıydık. Hepimiz kesin kazanamayacağız diye düşünüyorduk ama masaya oturunca “KAZANACAĞIZ” dedik. Yarışmaya ilk başta kötü başladık ama sonra toparladık ve sonunda kazandık.

 Ama benim için bu yarışmanın en güzel yeri yarışmayı kazanmak olmadı. Tabii ona da çok sevindik. Ama bu yarışma sayesinde sınıfta kaynaşma oldu. Ben bunu hem hazırlanırken hem de yarışma esnasında çok net gördüm. Ayrıca eminim diğer yarışmaya katılan arkadaşlarım içinde aynısı geçerlidir. Bu yarışma derslerimize de yarar sağladı bence… 11.sınıf dersleri dışında YGS ’yi de hatırlattı bize. Yarım dönem boyunca YGS ‘ ye tam olarak başlamadık, okul dersleri bahanemiz oldu. Ama artık tam anlamıyla başlamaya karar verdim. Özge ve Ahmet için de aynısının geçerli olduğunu düşünüyorum.

Size tekrar çok teşekkür ederim hocam. Hem bize böyle bir heyecan yaşattığınız için , hem YGS ‘ye dikkat çektiğiniz için hem de hediyeler için…

Hasan Özcan

Çok çekişmeli geçen bir bilgi yarışmasının ardından büyük sınavda yani ygs ve lys de hızın ne kadar önemli olduğunu fakat sadece hızın hiçbir şeye yarmadığını hızın yanında bilgininde gerektiğini öğrendim.Soruları çözerken bu ikisini harmanlamamız gerektiğini öğrendim. Bunları bana öğrettiği için bilgi yarışmasını düzenleyenlere teşekkür ederim.

Zeynep Arman

 Öncelikle bilgi yarışmasından bahsetmek istiyorum .Bilgi yarışması hıza ve riske dayalıydı .Bir soruyu bilmen hızlı olman ve risk alman gerekiyordu . Yarışma hızlı sınıfı seçti.Bence tüm sınıflar başarılıydı.

 Biz öncelikle konuları qrup arkadaşlarımla birlikte ayırdık .Benim payıma matemetik ygs-lys ve kimya ygs-lys düştü.Ayrıca arkadaşlarım konuşma bölümünüde bana verdi.

 Konularımı tamamen bitirdim .alıstırma yaptm. Ve hızımı ölçme gibi egzersizler yaptım. Fakat heyecanımı kontrol edemedim. Yarışmada bazı sorularda heyecanıma yenik düşüp yanlıs cevaplar verdim.-soru bizden yanlıs cevabı istiyorken doğru cevabı vermem gibi_

Konuşma bölümüne iki günümün tamamını verdim .konuşmamı hazırladm ve konuşmaya başladım . okulda arkadaşlarımın eleştrilerini dinledim ve onları düzeltmeye çalıştım.Ve en azından konuşma bölümünde birincilik bizim oldu.

Yarışmanın bana kazandırdıkların gelince; kesinlikle bundan sonra  heyecanımı kontrol etmemi sağlayacağını düşünüyorum. Ayrıca kimya ve matematikte konu tamamlamama yardımcı oldu.

 Konuşma bölümü ileride çok işime yarayacağını düşünüyorum.Benim bir topluluqun önünde ilk konuşmamdı ,ileride bu tür konuşmalar yaptıqımda neler yapacağımı biliyorum. İtiraf etmeliyim ki, konuşma bölümü ilk önce saçma gelmişti .Ama simdiki düşüncem böyle şeylere ikinci dönemde devam edilmeli.

Ahmet Bal

 

Bilgi yarışması eleştirime öncelikle size teşekkür etmekle başlamak istiyorum. Gayet çekişmeli, sunumu ve içeriği güzel bir yarışma oldu. Böylesine eğlenceli (seyirciler için :)), böylesine zorlu (yarışmacılar için:)) bir yarışma olacağını düşünmemiştim aslında. 

   

- İkinci, üçüncü ve dördüncü olan arkadaşlarımıza da medeni cesaretlerinden dolayı küçük de olsa bir hediye verilmeliydi.

 

    Artıları sayılamayacak kadar çok ama bence en önemli artısı sınıflar arası kaynaşmayı sağlamış olması, birlik ve beraberliğin ne kadar önemli olduğunu göstermiş olmasıdır.

    Okulumu, öğretmenlerimi ve arkadaşlarımı seviyorum. 

                        Yaşasın 11-A !                Yaşasın Acıpayam Anadolu Lisesi!

 

Özge Sözer

 

Öncelikle bu formatta bir bilgi yarışması düzenlediğiniz için sizi tebrik ederim saygıdeğer öğretmenim :) 

  • Yarışma çok ilginçti.
  • Bizim  hızımızı, bilgimizi hem de nerede ne riski almamız gerektiğini gösterdi. 
  • Yalnız bilginin önemli olmayıp hızlı olanın kazandığını tekrar hatırlattı. 
  • Konuşma bölümünde, özellikle bana, konuşma yapılmadan önce iyi bir çalışma yapılmasının gerekli olduğunu öğretti.Yani benim yaptığım gibi bir gün önceden değil önceden de hazırlık yapılmasının önemini vurguladı. 
  • Ve..  Bence en önemlisi... Bizler için de bir değişiklik oldu, çok eğlendik.  TEŞEKKÜRLER

Durdu Eşkol

SONUÇ KÖTÜ KAZANÇ İYİ

  4 Ocak Cuma günü bilgi yarışması vardı. Bu yarışmaya gerçekten sahip çıkmıştım. İyi hazırlandığımı düşünüyordum ama yarışma sırasında heyecandan olsa gerek hem bildiğimi unuttum hem de hızlı olamadım. Bu yüzden sonuncu olduğumuzu düşünüyorum. Belki sorular şıklı olsaydı daha iyi sonuçlar olabilirdi. Ama aslında böyle olması iyi oldu. Hız konusunda kendimizi geliştirmemiz gerektiğini anladım. Risk de rakipleri geçmek için başvurulan çareydi. Bir de yarışmada şunlar çok güzeldi:

       1-Yarışmaya önce iki alıştırma sorusuyla başlanması.

       2-Hazırlanan konuşmaların yarışmanın ortasında konuşulması.(yani bölümler halinde olması)

       3-Seyircilere de cevap hakkı tanınması.

Aslında soruyu bir grup bilemeyince diğer gruplara puan gitmeseydi bence daha iyi olurdu. Ama ne yapalım format böyleymiş.(!) Baklavayı kaybetsekte yarışmadan çok şey kazandık. Her ne kadar sonuncu olsakta...

    (Yarışma güzeldi Turgay Hocam. Emeklerinize sağlık.)

Zafer Kural

 

Hocam hazırladığınız bilgi yarışması gerçekten güzel ve farklıydı.Sayenizde heyacanın ve bilmenin verdiği mutluluğu yaşadık.Hızım ve staretejin olması gereken bu yarışmada başarı için neler gerektirdiğini anladım.Okula yeni gelmiştim beni tanımayanlarda burdan tanıtmiş oldum kendimi.11/C yede söylenenler de yerini bulmuş oldu.TEŞEKKÜR EDERİZ HOCAM                                   ZAFER KURAL 11/C

Ayşen Dokuz

Sadece bilginin değil, hız ve stratejinin de önemli olduğunu gördüm. Seviyemizi görmek ve hızımızı ölçmek için önemli bir yarıştı. Sadece seçilen kişilerin değil destek veren herkesin emeği vardı. Belki de finale kalmamızda en önemli etmen tüm arkadaşlarımızın desteği oldu.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ANAHTAR GENÇLERİMİZDE

       Gençler, öğrencilerimiz, çocuklarımız şüphesiz hepimiz için en büyük değere sahip. Şehirlerimizi, sokaklarımızı, çarşılarımızı, okull...