Öğrencilerimizle 3 haftalık bir süreci içeren böyle bir
çalışma için bize imkan sağlayan okul idaremize teşekkürlerimizi sunarım.
A) HAZIRLIK
SÜRECİ
B) HEDEFLER
C) NOTLAR
D) ÖĞRENCİ
GÖRÜŞLERİ
HAZIRLIK SÜRECİ: Öğrencilerimize üç hafta önceden bilgi
yarışmasının nasıl ve ne zaman yapılacağı hakkında bilgi verildi. Sınıf içinden oylama sonucunda sınıf rehber
öğretmenleri eşliğinde 3’er kişiyi temsilci olarak göndermeleri istendi. Diğer
arkadaşlarının katılımcılara çalışmalar esnasında yardımcı olmaları gerektiği
söylendi. Bilgi yarışmasındaki konular öğrencilere önceden verildi. Bu sayede
konulara önceden hazırlanmaları hedeflendi. Öğretmenlerimizden branşlara göre soruları hazırlamaları rica edildi.
Ödüller hakkında öğrencilerimiz bilgilendirildi. Konuşma bölümünün konu
başlıkları önceden verildi. Rehberlik saatlerinde ve teneffüs aralarında
öğrencilerimizin yarışmayı gündemlerine almaları için motivasyon konuşmaları
yapıldı.
Bilgi yarışması belirlenen saatte okulumuz kantin bölgesinde
öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin katılımı ile yapıldı. Yaklaşık olarak 70
dakika süren yarışmada öğrencilerimizin heyecanı ve sevinci tek kelimeyle
harikaydı. Konuşma bölümünün ödülü jüri tarafından 1.seçilen 11B sınıfına Tarih
öğretmenimiz Ahmet İhsan Batmaz tarafından verildi. Diğer ödüllerimiz
yarışmanın birincisi 11A sınıfına fizik dersi öğretmenimiz tarafından okul
kapanışı esnasında verildi.
Yarışmamızın serbest
konuşma bölümü için katılımcılara; “Sanat nedir?, Sevgi nedir?, Okumak nedir?,
Paylaşmak nedir?” konuları verildi. Bu konular hakkında 5’er dakika konuşma
yaptılar. Konuşmalara sahne heyecanı damgasını vurdu ama onların bu tatlı
heyecanı görülmeye değerdi. Aynı zamanda izleyici öğrencilerimize de yarışma
esnasında aynı sorular doğaçlama olarak yöneltildi. İki öğrencimiz söz alarak
Sanat ve Paylaşmak hakkında konuşma yaptılar.
HEDEFLER
Bu yarışma da öğrencilerimize ne kadar çok değer
verdiğimizi, onlara olan sevgimizi ön plana çıkarmak istedik. Onların her
konuda yanlarında olduğumuzu hissetmelerini hedefledik.
YGS konularından da sorular sorarak YGS’yi gündemlerine
almayı hedefledik.
Birlikte çalışma şuurunu yakalamalarını istedik.
Hayatta başarılı olmak için bilginin yanından hızlı olmanın
gerektiğini aynı zamanda doğru zamanlarda risk almamızı ama her zaman bir
strateji( yöntem) sahibi olmamızı vurguladık.
Öğrencilerimizin topluluk önünde konuşmalarına imkan vermek
istedik.
N O T L A R
-
Fotoğraf ve video çekimleri daha düzenli olsaydı
yarışmanın kalıcılığı daha iyi olurdu.
-
Sınıf rehber öğretmenleri ile yarışma öncesi
toplantı yapılsaydı çalışmamızın verimliliği ve motivasyonu daha da yüksek
olurdu.
-
Öğrencilerimizin yakasına isimleri yazılsaydı
görsellik ve öz güven adına kazanım daha iyi olurdu.
-
Tasarlamış olduğum kapanış konuşmasını bir yere
not almalıydım ve unutulmamalıydı.
-
Öğretmenlerimizin çoğunluğunun katılımı yarışma
heyecanımıza katkı sağlardı.
-
Diğer sınıflardan temsilciler
katılabilirdi.
ÖĞRENCİLERİMİZİN GÖRÜŞLERİ
Hocam öncelikle böyle güzel
bir bilgi yarışmasını düzenlediğiniz için size çok teşekkür ederim. Bu bilgi
yarışmasının gerçekten fazlasıyla yararını gördüğümü söylemek istiyorum. Her
şeyi ile çok güzeldi… Hazırlık aşaması, yarışma anındaki heyecan, adrenalin ve
yarışmanın sonucu… Yarışmaya hazırlanma süresi aslında bizim için çok zordu.
İlk günden itibaren çalışmaya başlayamadık ama yinede çok düzenli çalıştığımıza
inanıyorum. Biz ilk önce konuları
aramızda paylaştık. Herkesin bir konuya çok hakim olmasını sağladık. Belli bir
süre herkes sadece yoğunlaştığı derse çalıştı. Bu süreden sonra artık herkes
tüm konulara baktı. Böyle yapmamızdaki amaç, herkesin tüm konulara bakması ve
yoğunlaştığı konuda tüm ayrıntıları incelemesiydi. Böyle yaparak konu atlamamış
olacaktık. En sonunda tüm konulara bakmamızdaki amaç ise diğer arkadaşlarımın
atlamış olduğu ya da yarışma esnasında unuttuğu konuda hemen yetişmekti. İşte
böyle hazırlandık yarışmaya. Hazırlandık ama hepimiz çok korkuyorduk. Bir
yandan heyecan bir yandan korku vardı. Aynı zamanda hediyeleri de çok merak
ediyorduk. Yarışmaya hazırlanırken kazanmak zorundaymışız gibi hissediyorduk.
Bekli de bu sayede kazandık. Sonunda yarışma günü geldi. Yarışmanın başlama
anına kadar elimizde kağıtlarla heyecanlı bir şekilde çalıştık. Tabii bu
hazırlık esnasında sınıf arkadaşlarımızın da desteği büyüktü. Hem yarışma için
hem de konuşma için son ana kadar desteklerini esirgemediler. Yarışma zamanı
gelmişti, çok heyecanlıydık. Hepimiz kesin kazanamayacağız diye düşünüyorduk ama
masaya oturunca “KAZANACAĞIZ” dedik. Yarışmaya ilk başta kötü başladık ama
sonra toparladık ve sonunda kazandık.
Ama benim için bu yarışmanın en güzel yeri
yarışmayı kazanmak olmadı. Tabii ona da çok sevindik. Ama bu yarışma sayesinde
sınıfta kaynaşma oldu. Ben bunu hem hazırlanırken hem de yarışma esnasında çok
net gördüm. Ayrıca eminim diğer yarışmaya katılan arkadaşlarım içinde aynısı
geçerlidir. Bu yarışma derslerimize de yarar sağladı bence… 11.sınıf dersleri
dışında YGS ’yi de hatırlattı bize. Yarım dönem boyunca YGS ‘ ye tam olarak
başlamadık, okul dersleri bahanemiz oldu. Ama artık tam anlamıyla başlamaya
karar verdim. Özge ve Ahmet için de aynısının geçerli olduğunu düşünüyorum.
Size tekrar çok teşekkür
ederim hocam. Hem bize böyle bir heyecan yaşattığınız için , hem YGS ‘ye dikkat
çektiğiniz için hem de hediyeler için…
Hasan Özcan
Çok çekişmeli geçen bir
bilgi yarışmasının ardından büyük sınavda yani ygs ve lys de hızın ne kadar
önemli olduğunu fakat sadece hızın hiçbir şeye yarmadığını hızın yanında
bilgininde gerektiğini öğrendim.Soruları çözerken bu ikisini harmanlamamız
gerektiğini öğrendim. Bunları bana öğrettiği için bilgi yarışmasını
düzenleyenlere teşekkür ederim.
Zeynep Arman
Öncelikle
bilgi yarışmasından bahsetmek istiyorum .Bilgi yarışması hıza ve riske
dayalıydı .Bir soruyu bilmen hızlı olman ve risk alman gerekiyordu . Yarışma
hızlı sınıfı seçti.Bence tüm sınıflar başarılıydı.
Biz öncelikle konuları qrup arkadaşlarımla birlikte ayırdık
.Benim payıma matemetik ygs-lys ve kimya ygs-lys düştü.Ayrıca arkadaşlarım
konuşma bölümünüde bana verdi.
Konularımı tamamen bitirdim .alıstırma yaptm. Ve hızımı
ölçme gibi egzersizler yaptım. Fakat heyecanımı kontrol edemedim. Yarışmada
bazı sorularda heyecanıma yenik düşüp yanlıs cevaplar verdim.-soru bizden
yanlıs cevabı istiyorken doğru cevabı vermem gibi_
Konuşma bölümüne iki günümün tamamını verdim .konuşmamı hazırladm
ve konuşmaya başladım . okulda arkadaşlarımın eleştrilerini dinledim ve onları
düzeltmeye çalıştım.Ve en azından konuşma bölümünde birincilik bizim oldu.
Yarışmanın bana kazandırdıkların gelince; kesinlikle bundan sonra
heyecanımı kontrol etmemi sağlayacağını düşünüyorum. Ayrıca kimya ve
matematikte konu tamamlamama yardımcı oldu.
Konuşma bölümü ileride çok işime yarayacağını
düşünüyorum.Benim bir topluluqun önünde ilk konuşmamdı ,ileride bu tür
konuşmalar yaptıqımda neler yapacağımı biliyorum. İtiraf etmeliyim ki, konuşma
bölümü ilk önce saçma gelmişti .Ama simdiki düşüncem böyle şeylere ikinci
dönemde devam edilmeli.
Ahmet Bal
Bilgi yarışması eleştirime öncelikle size
teşekkür etmekle başlamak istiyorum. Gayet çekişmeli, sunumu ve içeriği güzel
bir yarışma oldu. Böylesine eğlenceli (seyirciler için :)), böylesine zorlu
(yarışmacılar için:)) bir yarışma olacağını düşünmemiştim aslında.
- İkinci, üçüncü ve dördüncü olan
arkadaşlarımıza da medeni cesaretlerinden dolayı küçük de olsa bir hediye
verilmeliydi.
Artıları sayılamayacak kadar
çok ama bence en önemli artısı sınıflar arası kaynaşmayı sağlamış olması,
birlik ve beraberliğin ne kadar önemli olduğunu göstermiş olmasıdır.
Okulumu, öğretmenlerimi ve
arkadaşlarımı seviyorum.
Yaşasın 11-A !
Yaşasın Acıpayam Anadolu Lisesi!
Özge Sözer
Öncelikle bu formatta bir bilgi yarışması
düzenlediğiniz için sizi tebrik ederim saygıdeğer öğretmenim :)
- Yarışma çok ilginçti.
- Bizim hızımızı, bilgimizi hem
de nerede ne riski almamız gerektiğini gösterdi.
- Yalnız bilginin önemli olmayıp hızlı
olanın kazandığını tekrar hatırlattı.
- Konuşma bölümünde, özellikle bana,
konuşma yapılmadan önce iyi bir çalışma yapılmasının gerekli olduğunu
öğretti.Yani benim yaptığım gibi bir gün önceden değil önceden de hazırlık
yapılmasının önemini vurguladı.
- Ve.. Bence en önemlisi...
Bizler için de bir değişiklik oldu, çok eğlendik. TEŞEKKÜRLER
Durdu Eşkol
SONUÇ KÖTÜ KAZANÇ İYİ
4 Ocak Cuma günü
bilgi yarışması vardı. Bu yarışmaya gerçekten sahip çıkmıştım. İyi
hazırlandığımı düşünüyordum ama yarışma sırasında heyecandan olsa gerek hem
bildiğimi unuttum hem de hızlı olamadım. Bu yüzden sonuncu olduğumuzu
düşünüyorum. Belki sorular şıklı olsaydı daha iyi sonuçlar olabilirdi. Ama
aslında böyle olması iyi oldu. Hız konusunda kendimizi geliştirmemiz
gerektiğini anladım. Risk de rakipleri geçmek için başvurulan çareydi. Bir de
yarışmada şunlar çok güzeldi:
1-Yarışmaya
önce iki alıştırma sorusuyla başlanması.
2-Hazırlanan
konuşmaların yarışmanın ortasında konuşulması.(yani bölümler halinde olması)
3-Seyircilere
de cevap hakkı tanınması.
Aslında soruyu bir grup bilemeyince diğer gruplara puan
gitmeseydi bence daha iyi olurdu. Ama ne yapalım format böyleymiş.(!) Baklavayı
kaybetsekte yarışmadan çok şey kazandık. Her ne kadar sonuncu olsakta...
(Yarışma güzeldi
Turgay Hocam. Emeklerinize sağlık.)
Zafer Kural
Hocam hazırladığınız bilgi yarışması gerçekten güzel ve
farklıydı.Sayenizde heyacanın ve bilmenin verdiği mutluluğu yaşadık.Hızım ve
staretejin olması gereken bu yarışmada başarı için neler gerektirdiğini
anladım.Okula yeni gelmiştim beni tanımayanlarda burdan tanıtmiş oldum
kendimi.11/C yede söylenenler de yerini bulmuş oldu.TEŞEKKÜR EDERİZ HOCAM ZAFER KURAL
11/C
Ayşen Dokuz
Sadece bilginin değil, hız ve stratejinin de önemli olduğunu
gördüm. Seviyemizi görmek ve hızımızı ölçmek için önemli bir yarıştı. Sadece
seçilen kişilerin değil destek veren herkesin emeği vardı. Belki de finale
kalmamızda en önemli etmen tüm arkadaşlarımızın desteği oldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder