2 Nisan 2020 Perşembe

VİRÜS DEYİP GEÇME


Virüs deyip GEÇME!
Düşün. Hem de çok iyi düşün.
EVDEYİZ ya. Bol bol düşünelim.
Nelere kadirmiş görüyoruz.
Tüm kazandıklarını ve de kazanacaklarını yerle bir ediyor.
Planları bozuyor,
30 Günlük MART ayını neredeyse 1 yıla dönüştürüyor,
Süper güçleri dize getiriyor,
Kimisini imana getiriyor.
Virüs deyip GEÇME!
İnsanı temizlik uzmanı,
Tek ekranda 8 profesör ile pek dikkatli bir talebe, (BEN BU KADAR PROF. OLDUĞUNU BİLMİYORDUM, ÜNİVERİSTEDE BİLE BU KADARINI AYNI YERDE GÖRMEDİM)
Ultra detaycı ve müteyakkız ediyor.
Virüs deyip GEÇME!
Yarım yamalak dindar da olsan,
Sağcı, solcu da olsan,
Şucu, bucu ya da HER NECİYSEN(K)
Şimdiye kadar neleri okuduysan,
Nelerin ardından gittiysen fark etmez,
Düşün. Hem de çok iyi düşün.
Dinsiz diye yaftaladığın solcuyu,
Gerici diye küçümsediğin sağcıyı,
Beğenmediğin Suriyeli çocuğu,
Ya da nefret ettiğin Avrupalıyı,
Fark etmez birazcık farklı düşünsen başlangıç için yeter,
Bunlar biraz uzak geldiyse eğer;   
Mesela doğurup bu yaşa getirdiğin çocuğunu düşün,
Bol bol ters düşüp, tartıştığın ananı-babanı düşün,
Hatta bu süreçte onları yakından bir gözle:
Yüzlerine bak,
Ellerine bak,
 Mesela… Evine bak. Odalarına bak,
Varsa garajdaki arabana bak,
Sonra aynada kendine bak.
‘Nereden geliyorum? Nereye gidiyorum? Neciyim?’ de.
Düşün. Hem de çok iyi düşün.
Virüs deyip GEÇME!
Bencileyin (aynen benim gibi)
Muhtemelen seccadeyle pek samimi işin olmamıştır,
Bir şekilde bilerek-bilemeyerek bolca kul hakkı yemişsindir,
Sana , bana, tüm İNSANLIĞA gelen KİTABINI açtığın nadirdir,
Fakat günlük gazete takip ediyorsundur,
Sosyal medyanı ise ÇOK VAKİT hiç geçirmiyorsundur,
TV’yi zaten ihmal etmiyorsundur,
Ama şimdilik sen bu geçmişin hepsini unut,
Onlar yaşandı, bitti. G  E  L  M  E  Y  E  C  E  K.
Bundan sonrasını düşün.  Hem de iyi düşün.
Neyi mi?
Resulünü düşün,
Seni, beni, tüm kâinatı YOKTAN VAR EDENİ düşün.
Ve lütfen senden ricam,
Şu sosyal medya denilen uydurmanın birazcık sosyallik yönü varsa,
Hani ne bileyim…
Yazdıklarım senin için bir şey ifade ediyorsa,
Ve de düşünüp de gönlüne, fikrine bir şey düşerse,
Ki düşer! Benden ziyade Senin gönlüne düşer,
Bana da lütfen söyle.
Çünkü BİRLİĞE İHTİYACIMIZ VAR.
Bu yazılanlar yine sarmadıysa ya da sıktıysa,
Olsun. Fark etmez! Aynı dünyadayız. Sen yine de DÜŞÜN.

Turgay URGUR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ANAHTAR GENÇLERİMİZDE

       Gençler, öğrencilerimiz, çocuklarımız şüphesiz hepimiz için en büyük değere sahip. Şehirlerimizi, sokaklarımızı, çarşılarımızı, okull...