2 Kasım 2019 Cumartesi

Liselerde BAŞARI (1)


1.       ÖSYM sınav sistemi bellidir. Çok okuyan ve çok soru çözen başarır. Diğerleri süreyi bile yetiştiremez. Durum böyle iken; 9. Sınıftan itibaren okul seviye tespit sınavıyla başlamalıdır ve devamında her ay deneme sınavı yapılmalıdır. Bu sınavlara kesinlikle tam katılım sağlanmalıdır. Yapılan deneme sonucu tüm velilerle (anne-baba) paylaşılmalıdır. Veliler olup bitenden haberdar olmalıdır. Sistem oturuncaya kadar veliler her ay sonunda yapılan sınavlardan sonra okula davet edilmelidir. Şimdilerde bazen felsefesinin yapıldığı gibi: çoktan seçmeli sınav kötü bir yöntem değildir. Bir şekilde başarı ölçülmelidir ve bunun belki de en pratik yöntemi de çoktan seçmelidir. Eğitim camiası sistem eleştirisi yerine mücadele ve çözüm tarafına geçmelidir.
2.       Okullarda yapılan sınavlar ÖSYM sınav sistemi ile aynı formatta olmalıdır. Böylece 4 sene boyunca takdir alan ama bir yere yerleşemeyen öğrenci kalmaz. Yani eğitim-öğretim gerçek başarı ve gerçek notlar üstünden yürümelidir. Öğrencinin okul TYT ortalaması ile ÖSYM’den aldığı not arasında uçurum olmamalıdır.
3.       Öğrencinin sınavda sorumlu olmadığı derslerdeki not baskısını, ödev baskısını ortadan kaldırmalıdır. Böylece enerji ve yoğunluk ihtiyaca yönlenecektir.
4.       9 ve 10. Sınıflarda; öğrencilerin kaliteli sosyal faaliyetlere, bilgilendirmelere, seminerlere katılımı sağlanmalıdır. Bu tür çalışmalarda öğrencinin aktif katılımı olmalıdır. Her deneme sonunda öğrenciler sosyal ve kültürel geziyle ödüllendirilmelidir. 11 ve 12’de ise üniversite hazırlık sürecine yoğunlaşmalıdır. Okulların özellikle sabah saatleri bu bağlamda verimli kullanılmalıdır. Günün verimli saatleri kaçırılmamalıdır.
5.       Okul kütüphanesi her zaman açık olmalıdır.
6.       Okulda sürekli yayınların olduğu- ulaşılabilir bir alan olmalıdır.
7.       Öğrencinin tek tip kıyafeti olmalıdır.
8.       Çalışmayan sınıfta kalmalıdır ki bu işin ciddiyeti anlaşılsın.


Sayın okuyucu, Evet … ‘bu iş bu kadar kolaydır’.  Yukarıdaki maddelerden 21. yy’da yapılamayacak bir şey yoktur. Ayrıca bu sistem okullardaki devam devamsızlık, başarısızlık, okulu değerli görmeme, okulu benimsememe gibi birçok sorunu kendiliğinden bitirecektir.  Böylece insanlar motivasyon gibi hayali bir dürtüyle uğraşmayacaktır. Herkes kendiliğinden çalışmak isteyecektir. Dahası denemenin de maliyeti yoktur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ANAHTAR GENÇLERİMİZDE

       Gençler, öğrencilerimiz, çocuklarımız şüphesiz hepimiz için en büyük değere sahip. Şehirlerimizi, sokaklarımızı, çarşılarımızı, okull...