1.
ÖSYM sınav sistemi bellidir. Çok okuyan ve çok
soru çözen başarır. Diğerleri süreyi bile yetiştiremez. Durum böyle iken; 9. Sınıftan itibaren okul seviye tespit
sınavıyla başlamalıdır ve devamında her
ay deneme sınavı yapılmalıdır. Bu sınavlara kesinlikle tam katılım
sağlanmalıdır. Yapılan deneme sonucu tüm velilerle (anne-baba) paylaşılmalıdır.
Veliler olup bitenden haberdar
olmalıdır. Sistem oturuncaya kadar veliler her ay sonunda yapılan sınavlardan
sonra okula davet edilmelidir. Şimdilerde bazen felsefesinin yapıldığı gibi:
çoktan seçmeli sınav kötü bir yöntem değildir. Bir şekilde başarı ölçülmelidir
ve bunun belki de en pratik yöntemi de çoktan seçmelidir. Eğitim camiası sistem
eleştirisi yerine mücadele ve çözüm tarafına geçmelidir.
2.
Okullarda yapılan sınavlar ÖSYM sınav sistemi
ile aynı formatta olmalıdır. Böylece 4 sene boyunca takdir alan ama bir yere
yerleşemeyen öğrenci kalmaz. Yani eğitim-öğretim gerçek başarı ve gerçek notlar
üstünden yürümelidir. Öğrencinin okul TYT ortalaması ile ÖSYM’den aldığı not
arasında uçurum olmamalıdır.
3.
Öğrencinin sınavda sorumlu olmadığı derslerdeki
not baskısını, ödev baskısını ortadan kaldırmalıdır. Böylece enerji ve yoğunluk
ihtiyaca yönlenecektir.
4.
9 ve 10. Sınıflarda; öğrencilerin kaliteli
sosyal faaliyetlere, bilgilendirmelere, seminerlere katılımı sağlanmalıdır. Bu
tür çalışmalarda öğrencinin aktif katılımı olmalıdır. Her deneme sonunda
öğrenciler sosyal ve kültürel geziyle ödüllendirilmelidir. 11 ve 12’de ise
üniversite hazırlık sürecine yoğunlaşmalıdır. Okulların özellikle sabah
saatleri bu bağlamda verimli kullanılmalıdır. Günün verimli saatleri
kaçırılmamalıdır.
5.
Okul kütüphanesi her zaman açık olmalıdır.
6.
Okulda sürekli yayınların olduğu- ulaşılabilir
bir alan olmalıdır.
7.
Öğrencinin tek tip kıyafeti olmalıdır.
8.
Çalışmayan sınıfta kalmalıdır ki bu işin
ciddiyeti anlaşılsın.
Sayın okuyucu, Evet … ‘bu iş bu kadar kolaydır’. Yukarıdaki maddelerden 21. yy’da yapılamayacak
bir şey yoktur. Ayrıca bu sistem okullardaki devam devamsızlık, başarısızlık,
okulu değerli görmeme, okulu benimsememe gibi birçok sorunu kendiliğinden
bitirecektir. Böylece insanlar
motivasyon gibi hayali bir dürtüyle uğraşmayacaktır. Herkes kendiliğinden
çalışmak isteyecektir. Dahası denemenin de maliyeti yoktur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder