Öğrenmenin ve öğretmenin değişmeyen
klasikleri.
İnsanlara tatlı dille
yaklaşmak birçok kapının açılmasına vesile olur. Öğrenme kapısı, merak kapısı
ve süreklilik kapısı tatlı dille açılır.
Samimiyet her yaştan
insan tarafından çabucak algılanır. Çalışmalar üst düzey ve profesyonelce
yapılabilir ama davranışlardaki kontrollü amatörlük (herkes gibi
davranabilme-seviyeye inebilme) kişiyi ilgi odağı yapabilir.
Öğüt vermek yerine örnek
vermek, kızmak yerine sabretmek ve tekrar denetmek daha etkilidir.
İstekler net ve anlaşılır
olmalıdır. Öğrenci kendisine verilen çalışmada ne yapılması gerektiğini
bilmelidir. Çalışmalar imkansız değil zorlayıcı ama yapılabilir olmalıdır. Buna
ek olarak çalışmaların neden yapıldığını çalışmayı yapacak kişi anlamalıdır.
İçerisinde yapılması için mantıklı nedenler olmayan çalışmalar işkenceden öteye
geçmez.
İyi çalışmalar mutlaka
topluluk önünde teşekkürle ödüllendirilmelidir. Bu yeni çalışmaların önünü
açacaktır.
Hedef kitleniz sizin bir
kişiyle değil sınıfın tamamıyla konuştuğunuzu hissetmelidir.
Sunum, alıştırma ve
üretim kısımlarına gerekli zaman ayrılmalıdır. Örneğin sunum kısmı büyük bir
zaman yüzdesini alırken alıştırma ve üretim kısımlarına gerekli zaman
verilmezse öğrenme sağlanamaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder