2 Aralık 2014 Salı

Öğrenme

Öğrenmenin ve öğretmenin değişmeyen klasikleri.

İnsanlara tatlı dille yaklaşmak birçok kapının açılmasına vesile olur. Öğrenme kapısı, merak kapısı ve süreklilik kapısı tatlı dille açılır.

Samimiyet her yaştan insan tarafından çabucak algılanır. Çalışmalar üst düzey ve profesyonelce yapılabilir ama davranışlardaki kontrollü amatörlük (herkes gibi davranabilme-seviyeye inebilme) kişiyi ilgi odağı yapabilir.

Öğüt vermek yerine örnek vermek, kızmak yerine sabretmek ve tekrar denetmek daha etkilidir.

İstekler net ve anlaşılır olmalıdır. Öğrenci kendisine verilen çalışmada ne yapılması gerektiğini bilmelidir. Çalışmalar imkansız değil zorlayıcı ama yapılabilir olmalıdır. Buna ek olarak çalışmaların neden yapıldığını çalışmayı yapacak kişi anlamalıdır. İçerisinde yapılması için mantıklı nedenler olmayan çalışmalar işkenceden öteye geçmez.

İyi çalışmalar mutlaka topluluk önünde teşekkürle ödüllendirilmelidir. Bu yeni çalışmaların önünü açacaktır.

Hedef kitleniz sizin bir kişiyle değil sınıfın tamamıyla konuştuğunuzu hissetmelidir.   


Sunum, alıştırma ve üretim kısımlarına gerekli zaman ayrılmalıdır. Örneğin sunum kısmı büyük bir zaman yüzdesini alırken alıştırma ve üretim kısımlarına gerekli zaman verilmezse öğrenme sağlanamaz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ANAHTAR GENÇLERİMİZDE

       Gençler, öğrencilerimiz, çocuklarımız şüphesiz hepimiz için en büyük değere sahip. Şehirlerimizi, sokaklarımızı, çarşılarımızı, okull...