16 Haziran 2013 Pazar

Safa ve Merve ile Söyleşi


Safa ve Merve İle Söyleşi.

Bu hafta sonum son yılların belki de en verimli günlerindendi. Çünkü bu Pazar çok başarılı iki insanla bir söyleşi yapma fırsatı buldum. Öncelikle sizlere onların kim olduğundan bahsedeyim. Safa Kiriş ve Merve Nur Kiriş; Acıpayam Atatürk İlk Öğretiminde 5. Sınıf öğrencileri olan bu genç ve başarılı arkadaşımız bu sene okullarını ikincilik ve dördüncülük ile bitirdiler. Ben de kendilerine başarıya giden yolda neler yaptıklarına dair sorular sordum. Kendim için çok faydalı olduğunu düşündüğüm bu söyleyişi sizlerle de paylaşmak isterim.

Soru: Sevgili Merve, başarının sırrı nedir?
Merve: Ben önce ders çalışıyorum sonra dinleniyorum. Günde en az 1 veya 1,5 saat ders çalışırım. Ders çalışma saatlerim 5’den 6’ya kadar ve yemekten sonraki saatlerdir. Her gün düzenli olarak kitap okurum. Bir de sabahları mutlaka 6:30 da kalkarım ve günde en az 100 soru çözerim.

Soru: Bu kadar yoğun temponun içinde televizyonla aran nasıl?
Merve: Dizilerden ‘Farklı Desenler’i izlerim. ‘Kelime Oyunu’ gibi yarışmaları takip ederim. Saat 21:00 benim yatış saatimdir.

Soru: Çalışmalarında sana yardımcı olan birisi var mı?
Merve: Annem yardım eder. Haftada bir mutlaka çalışmalarımı kontrol eder. Test kitaplarımı mutlaka bitiririm.

Soru: Özel bir çalışma programın veya yaptıkların var mı?
Merve: Bilgisayar oyunları 1 saati kesinlikle geçmeyecek. Hafta içi bilgisayar oyunu yoktur. Hafta sonu 1 saat oynarım.

Soru: Senin sayısal mı yoksa sözel mi derslerin iyidir?
Merve: Anlayamadım.
-          Yani Fen Matematik mi? Yoksa Türkçe ve Sosyal mi?
Merve: Her ikiside iyidir.

Soru: Çalışma kurallarını kim koyuyor?
Merve: Kurallarımı kendim koyarım.

Soru: Örnek aldığın kimler vardır?
Merve: Şairlerden; Mehmet Akif Ersoy ve Yahya Kemal Beyatlı. Onların şiirlerini severim.

Soru: Ne tür kitapları seversin?
Merve: Macera kitaplarını severim.

Soru: Arkadaşlarına tavsiyen nedir?
Merve: Çok kitap okumalılar ve kitap okumayı kesinlikle bırakmasınlar. Test çözmeliler. Ara sıra oyun oynamalıdırlar. Bilgisayar günde en fazla bir saat olmalıdır.

Soru: Başarı sana veriyor?
Merve: Mutluluk hissi veriyor.

Soru: Gelecek hedeflerin neler?
Merve: Tercüman olmak istiyorum. İngilizceyi seviyorum. İyi bir lisede okumak istiyorum.
Fen Lisesi olabilir.

Soru: Sevgili Safa, bize bir gününü anlatır mısın?
Safa: Düzenli olarak çalışırım. Ödevlerimi bitiririm ve kitap okurum. Stres atmak için top oynar ve bisiklete binerim.

Soru: Aktivitelerin arasında en önemli olanları nelerdir?
Safa: Her gün 20 dakika kitap okurum. Macera kitaplarını okumayı severim.

Soru: Çalışmalarında sana kim yardımcı oluyor?
Safa: ANNEM yardımcı olur.

Soru: Arkadaşlarına tavsiyen nedir?
Safa: Düzenli olarak çalışmalarını, sınav öncesinde stres atmalarını, kitap okumalarını, günlerini iyi değerlendirmelerini tavsiye ederim. Erken yatıp, erken kalkmalılar.

Soru: Hedeflerin nedir?
Safa: Endüstri Mühendisi olmak istiyorum. Ülkem için icatlar yapmak istiyorum.

Soru: Son olarak sosyal medya hakkında neler düşüyorsunuz?
Safa: Sosyal medya insanları çok oyalıyor. Ama iyi yönleri de var. 10 yıldır görüşmediğin arkadaşınla görüşüyorsun. Sahte hesaplar açılıyor.

Safa ve Merve’ye benimle yapmış oldukları bu söyleşi için çok teşekkür ederim. Mustafa Abi ve Nebiye Abla’ya da başarılı çocukları ile bir ömür boyu mutluluklar dilerim. Mutlu ve başarılı bir aile ile Pazar günümü geçirmek benim için çok büyük bir kazançtı.


Turgay Urgur   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ANAHTAR GENÇLERİMİZDE

       Gençler, öğrencilerimiz, çocuklarımız şüphesiz hepimiz için en büyük değere sahip. Şehirlerimizi, sokaklarımızı, çarşılarımızı, okull...