16 Şubat 2012 Perşembe

Gezimiz

Acıpayam Anadolu Lisesi ve Denizli Anadolu Lisesi Kardeş Okul Projesi Üniversite Gezisi

15.02.2011 tarihinde saat 8:30’da okulumuz önünden gezi aracımız ile yolculuğa başladık. Serinhisar’dan öğrencilerimizi aldıktan sonra 9:30’da kardeş okulumuza ulaştık. Kardeş okulumuz bizi kahvaltı ikramı ile karşıladı. Karşılamada karşılıklı memnuniyetler üst seviyedeydi. Kahvaltı esnasında kardeş okumuzun öğretmenleri ve öğrencileri ile sohbet fırsatını bulduk.

Saat 10:30’da kardeş okulumuzla gezimizin Üniversite ziyareti başladı. İlk ziyaret ettiğimiz yer Pamukkale Üniversitesi Tıp fakültesi kampüsü oldu. Öğrencilerimiz bölüm öğretim görevlisinden bölümle ve meslekle ilgili bilgiler aldı. Fakülte gezimiz Endüstri Mühendisliği ve Eğitim Fakültesi Pdr bölümleri ile devam etti. Bu bölümlerle birlikte öğrencilerimiz toplam dört öğretim görevlisi Hocamızdan bilgi almış oldular. Merak ettikleri soruları sordular. Gezimizin özellikle Üniversite ziyareti kısmı  meslekleri tanıma ve motivasyon yönünden çok faydalı geçti. Öğrencilerimizin konuşmaları sıkılmadan ilgi ile dinlediklerini gördük.

Üniversite gezimizin sonunda kardeş okulumuz D.A.L’sine öğle yemeği için döndük. Öğle yemeğinde iki okul öğrencilerinin karşılıklı oturmalarını ve birbirleri ile daha da kaynaşmalarına özen gösterdik.

14:15’de Laodikya Antik Şehir gezisi için iki araç ile harekete geçtik. Otobüslerde öğrencilerimizin karışık oturarak birbirleri ile sohbet etmelerini sağladık. Laodiya’nın kazı çalışmalarından dört yıldır görev arkeoloğumuzun bize rehberlik yapması öğrencilerimiz için büyük fırsattı. Neredeyse tüm yerleşim alanı hakkında tarihi, teknik ve kültürel bilgi aldık. Havanın biraz soğuk olmasına rağmen öğrencilerimizin ilgi ve alakalarının yüksek olması gezinin mahiyetini tamamlaması çerçevesinde önemliydi.

Tüm gezi boyunca öğrencilerimiz fotoğraf çekerek okuldaki diğer arkadaşlarına gezinin tanıtımı ile ilgili bilgi verme imkanını buldu.

Gezi öncesinde öğrencilerimizin yanlarına yedek kışlık kıyafetler almalarının, gezi listelerinin detaylı olarak hazırlanmasının faydalı ve gerekli olduğunu gördük. Mesleki tanıtımlar ve Üniversite sınavlarına hazırlanmada motivasyon olması çerçevesinde gezilerin ne kadar önemli olduğu öğrencilerimizin sözel dönütlerinde ortaya çıktı.

Gezi sonrasında okulumuzda bir resim panosu hazırlanabilir, internet sitemizde gezi resimleri ve öğrenci yorumları paylaşılabilir. Derslerine girdiğimiz sınıflarda diğer öğrencilerimize gezi hakkında bilgi verilebilir.