1 Ekim 2023 Pazar

YABANCI 1

 YABANCI -1 ( yeni)

Çok kalabalık şehirler gördüm,
Vapurdaki zaman kadar özgürlüğü olan,
İskeleye varınca telaşa boğulan,
İtiş kakışlarda bile özenilmiş bir plan,
Varmak istenilen yere şartlanmış her an.
Çok kalabalık şehirler gördüm,
Soğuk bir acımazlığa sahip gecesi,
Sonsuzluğu andıran serseri çilesi,
Sabahları cesur umutlarla aranan tesellisi,
Oysa aynı bilindik tını bir ötesi.
Çok kalabalık şehirler gördüm,
Tok iken cümle aleme meydan okuyan,
Aç iken avunayım diye kendini yok sayan,
Aklı başına gelince usul usul benlik arayan,
Bulamayınca yine hanesinin kapısını yoklayan.
Çok kalabalık şehirler gördüm,
Küstahça ölümle şakalaşan,
Çıkmaz sokaklarda biliyorum edasıyla dolaşan,
En küçük kavgada çoğuz biz diye şımaran,
Kaybetmeye yakın söve söve kaçan.
Üşüdüğünde son meteliğine sarılan,
Ve sabaha yakın uyuyan,
Yalnızlığında ışıklara ve seslere kanan,
Direncine bazen kendi bile şaşıran,
Lakin kazanmak için iradesini satan,
Vakit dolunca dayanamayıp yıkılan,
Çürüdüğünün farkında olmadan batan.
Mayhoş bir nezaketin ardına saklanan,
Ekmeği için türlü zılgıta katlanan,
Aslında her nefesinde darlanan,
Herkes gibi gençliğine içten içe yanan.
Çok kalabalık şehirler gördüm.
Metro sesiyle hayalleri dürtülen,
Sonraki durakta gerçekle ürtülen.
Sinsi bir kabullenişle kirlenen,
Fırsatını bulunca irileşen.
Çok kalabalık şehirler gördüm.
Gel ve direnelim,
Bu kalabalıkta bir mazi edinelim,
Beraberiz diye sevinelim.
Turgay URGUR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ANAHTAR GENÇLERİMİZDE

       Gençler, öğrencilerimiz, çocuklarımız şüphesiz hepimiz için en büyük değere sahip. Şehirlerimizi, sokaklarımızı, çarşılarımızı, okull...