17 Haziran 2023 Cumartesi

SINAV ODAKLI

 Öğrencilerimizin akademik hayatlarında başarılı olmalarını istiyorsak SINAV ODAKLI çalışmak, çalıştırmak zorundayız.

(Bu yazı 8.-12.sınıf sonunda girecek oldukları sınavlarda SAYISAL, SÖZEL VE DİL BÖLÜMLERİNDE BAŞARI sağlamayı isteyen ailelerin ve öğrencilerin başarı yolculuklarına destek vermek için hazırlanmıştır.)

1) ÇOCUĞUMUZUN GİRECEĞİ SINAVI TANIYALIM. 

Öğrencilerimiz gerek 8. sınıfta gerekse 12. sınıfta çok önemli sınavlara giriyor. Veliler ve öğrenciler bu sınavları ne kadar erken tanırsa, sınavda başarının nasıl bir süreçle elde edildiğini öğrenirse o kadar başarılı olacaklardır. Tıp dilindeki tabirle biz buna erken teşhis de diyebiliriz. SINAV SİSTEMİNİ NE KADAR ERKEN TANIRSAK O KADAR İYİ. Aşağıdaki a,b,c sorularının cevaplarını bulmak, ailelerin sınavlar hakkında bilgi sahibi olması bir çok şeyi kolaylaştıracak ve sınav hazırlık sürecini de sağlıklı ve verimli bir şekilde tamamlamayı sağlayacaktır. 

a) Sınavlarda nasıl soru tipleriyle karşılaşılır? 

b) Sınav için ne kadar hazırlanmak gerekir?

c) Veliler çocuklarının sınav sürecinde nelere dikkat etmelidir? 

2) KİM? NASIL KAZANMIŞ? 

Bu gün youtube gibi kanallarda bol miktarda sınavlarda başarı sağlayanların videoları var. Bu videolar derece yapan öğrencilerin videoları olduğu için ve başarıya ulaştıkları için çok değerli. O videoların en azından 10 adetini bile izlemek çok fazla fikir verecektir. Muhtemelen 5. videodan sonra GENEL ÇERÇEVE ve ORTAK NOKTALAR belirecektir. Aileler de öğrencileri ile mutlaka bu videoları izlemelidir. 

Bunun başka bir versiyonu da; BİRE BİR BAŞARI SAĞLAYANLARDAN başarı hikayelerini dinlemektir. Bu bağlamda öğrencilerimizi mezun ve kazanmış öğrencilerle, üniversiteyi bitirmiş ve iş sahibi olmuşlarla bir defaya mahsus değil en azından 2 ayda bir buluşturmak gerekiyor.  

3) NEYE NE KADAR ÖNEM VERMEK GEREKİYOR? 

Sınav hazırlık sürecini çok ama çok etkileyen hususlardan birisi budur. Çünkü girilecek olanı sınavı doğrudan etkileyen dersler ile etkilemeyen dersler vardır. Öğrenci SINAVDA SORUMLU OLMADIĞI dersleri nasıl çalışacak? Onlara ne kadar önem verecek? Onları ne kadar dert edinecek? Sınavı etkilemeyen derslerin ders işleme süreçleri, okul içi sınavları, puanlamaları nasıl yürütülecek? Öğrenci diğer derslerin stresini ve yükünü nasıl yürütmelidir? Bu konuda okullara ve biz öğretmenlere NELER DÜŞÜYOR? Bu konuyu kendi ingilizce branşımdan örneklendirmeye ve açıklamaya çalışayım: Acıpayam Anadolu Lisesine ilk geldiğim yıl 11. sayısal sınıflarının dersine girdim. Derse başladığımda öğrenciler hep bir ağızdan ve kararlı bir şekilde 'Ders mi işleyeceğiz?' dediler. Ben de 'Peki ne yapacağız?' dedim. Öğrencilerim: 'Hocam biz üniversite sınavına hazırlanıyoruz, konularımız yetişmiyor.'dedi. Hülasa ben öğrencilere hak verdim ve 4 saatin 2 saati İngilizce dersi 2 saatini de ÜNİVERSİTE SINAVINA HAZIRLIK için onlara verdim. Ama bir şartımız vardı: 2 saatte sadece organize şekilde test çözülecekti. Demem o ki! Okul öğrencinin işini, ders formatını, sınava hazırlık sürecini hem her daim güncellemeli hem de kolaylaştırmalıdır. 8. ve 12. sınıflarının sonunda istenilen akademik başarıyı elde edemezsek diğer çalışmaların, takdirlerin, teşekkürlerin önemi yoktur.      

4) EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN ASIL MERKEZİ NERESİDİR?  

Hiç süphesiz eğitim ve öğretimin asıl merkezi DEVLETİMİZİN OKULLARIDIR. 12 sene boyunca okullarımızın İdari kadroları, Öğretmenler, Öğrenciler ve Veliler maddi manevi çok emek veriyor. Zaman veriyor. Bu 'verilen zaman' gençliğimizin çalışkan ve güzel ahlaklı yetişmesi için DEĞERLENDİRİLMESİ GEREKEN EN VERİMLİ ZAMANDIR. İnsanımızı okullarda yetiştiremezsek başka bir yerde hiç yetiştiremeyiz. Okul GÜVENLİDİR. Okul TEMİZDİR. Okulda çocuklarımız MUTLUDUR. Okulda öğrencilerimiz SOSYALLEŞİR. Beden, müzik, resim derslerinde kendilerini MAKSİMUM SEVİYELERDE FAAL HİSSEDERLER. YABANCI DİL DERSLERİYLE hayata ve dünyaya farklı açılardan bakmayı öğrenirler. DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ, FELSEFE DERSLERİYLE kendileri bilgi, maneviyat, ruhsal bilinç gibi konularda geliştirirler. 

Diğer TYT, AYT, DİL alan dersleriyle ise lise sonrasında EĞİTİM HAYATLARININ DEVAMI İÇİN başarının kapısını aralarlar. Geleceğin kapısını ÇALARLAR. 

Bu nedenlerle; 

a) Yıl bazında 6,7,8, 9,10. sınıflar için en az 12 adet deneme.

b) 11 ve 12. sınıflarda en az 24 deneme. 

c) Sınavı doğrudan etkilemeyen derslerin  notlandırılması ve çalışmaları, ödevlendirmeleri konusunda öğrenciler üzerinde stres, yorgunluk ve bıkkınlık KESİNLİKLE oluşturmaması gerekiyor.   

d) OKULDAKİ ZAMAN çok değerlidir. Okuldaki zamanı iyi yönetmeyi öğretmek gerekiyor. 

e) Doğru destek işe yarar.  Öğrencinin bizzat istediği (gönüllü oldukları) ve verimli geçen DYK, Özel ders, dershane gibi destekler başarıya katkı sağlar. 


 ******

SINAV ODAKLI ÇALIŞMAK VE ÖĞRENCİLERİ SINAV ODAKLI ÇALIŞTIRMAK; devamsızlık, konsantre, verimsizlik, kariyer ve meslek belirlemede kararsızlık, öz güven yetersizliği gibi  bir çok sorunu otomatik olarak bertaraf edecektir. 

8 sene Ortaokul ve 12 sene lise eğitimlerinden sonra öğrencilerimiz hayallerine ulaşacak donanıma sahip olmalılardır. Bu kadar zaman ve emek ancak ve ancak verimli kullanılırsa BAŞARI getirir. 


NOTLAR;

1) Kitap okumanın önemi başlı başına özel bir konu olduğu için yazı içinde konuya değinilmemiştir. DÜZENLİ OKUMA ALIŞKANLIĞI olmayan öğrencilerin başarılı olması imkansızdır. 

2) Test kitabı, yayın evi takibi için destek almak gerekir. 

3) Açık liseye geçme formülü çok iyi değerlendirilmelidir. Artıları ve eksileri ile iyi değerlendirilmezse hüsran ile sonuçlanabilir. 

4) Eğitimde başarı için kesenin ağzını birazcık açmak gerekir. Evde internet, bilgisayar, yazıcı, test kitabı, okuma kitabı gibi ihtiyaçlar için öğrenciler kendisini rahat hissetmelidir. 

5) Kütüphanelerle bağlantıyı canlı tutmak gerekir. 

6) Çok kritik 7-8 ve 11-12. sınıfta öğrenciyi kendi haline bırakmak. Takibi kaçırmak ve bir şeyleri sadece öğrencinin inisiyatifine bırakmak boşluk ve başıboşluk oluşturur. Sonuç tek kelimeyle hüsrandır.

7) Bir öğrencinin gitmek istediği okulları en azından 2 sene öncesinden ziyaret etmesi çok işe yarar. 

8) Eğitimin sorunlarını eğer gündemde tutmazsak ve çözüm yollarını geliştirmezsek başarı sağlayamayız. 

9) Sınav süresinin ve stresinin kontrolü, sınavlar hakkında istatistiki veriler, okul taban puanları ve bölümleri gibi veriler bu yazıya dahil edilmemiştir.  Sınavcı ailelerin ve öğrencilerin o tür bilgilere de ulaşması gerekmektedir. 

Acıpayam bugün tüm okulları ve personelleri ile eğitim öğretim konusunda harika bir ivme kazanmıştır. İnşaallah gençlerimizi hem okullarda hem de okul dışında koruyarak ve kollayarak HEP BİRLİKTE DESTEK OLACAĞIZ. Daha iyisi, daha da iyisi için mücadele edeceğiz. İnisiyatif alacağız. Kollektif aklı ve çalışmaları canlı tutacağız. 

Allah gençlerimizi her daim başarılı eylesin. Eğitime içten ve can havli ile destek veren tüm kurum ve bireylere de GÜÇ ve KOLAYLIK nasip eylesin. 

Çok değerli yorum ve düşünceleriniz GÜNDEMİMİZE illaki katkı sağlayacaktır. 

TURGAY URGUR

 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ANAHTAR GENÇLERİMİZDE

       Gençler, öğrencilerimiz, çocuklarımız şüphesiz hepimiz için en büyük değere sahip. Şehirlerimizi, sokaklarımızı, çarşılarımızı, okull...