Sevgili ve kadim dostlarım, meslektaşlarım;
Kendisini Türkiye Cumhuriyeti’nin bekası için çocuklar
yetiştirmeye adamış olan biz öğretmenlerin birinci ve en ehemmiyetli meselesi
öğrencilerimizin en güvenilir, en doğru, en donanımlı eğitimi almalarını sağlamaktır.
Tüm çalışmalarımızı, düşüncelerimizi ve enerjimizi buna yönlendirmeliyiz.
Zihnimizi ikinci bir meselenin meşgul etmesi bizleri asıl amacımızdan
uzaklaştıracak ve yaptığımız işlerin verimliliğini azaltacaktır. Öğrencilerimiz
gözlerimizin içine bakıp bilgi, sevgi, şefkat, yenilik, liderlik beklerlerken
bizler dimağlarımızın basit hayallerle dolmasına müsaade edemeyiz. Öğretmenin
uygulaması da yenilik ve istişare gerektirir. Evdeki, okuldaki, öğretmenler
odasındaki, toplantıdaki önceliğimiz çocuklarımızın eğitimi ve başarısı
olmadır. Biz bunun için maaş alıyoruz.
1.
Öğrencilerin kaliteli eğitim almasına yönelik
çalışmalar.
a)Öğretmenlerin 15 günde bir araya gelip yuvarlak masa
toplantılarında eğitim yöntemlerini bir birlerine aktarması. Farklı
uygulamalarını paylaşması. Uygulama ilçe içindeki nezih ortamlarda yapılabilir.
ÖRNEK
ÇALIŞMA: Cuma-Cumartesi-Pazar bir otel ile anlaşıp hem kollektif çalışmalar
yapmak hem de ailelerimizin dinlenmesini sağlamak. (Sezonda 1 defa yapılabilir)
-Öğrenci
gözüyle öğretmen kimdir? Öğrencinin beklentisi nedir?
-Başarıya
ulaşmış uygulamalarınız nelerdir?
-Öğrencimize
ne kadar yakınız?
-Entellektüel
gündemlerimiz var mı?
-Öğrencilerimizle
aynı kelimeleri, cümleleri kurabiliyor muyuz?
b)Bilgi yarışması, seminer, olimpiyatlar, gezi ve
benzeri çalışmaları öğrencilerin genelini
kapsayacak şekilde düzenlenmesini sağlamak. Kazan-kazan mantığı ile öğrencileri
bir bütün olarak görmek ve her seviyeden öğrencinin kazanım elde etmesini
sağlamak.
c)Değerler eğitimi kapsamında öğrencilerimize Manevi
değerlerin kazandırmaya yönelik çalışmalar.
ÖRNEK ÇALIŞMA: Peygamber Efendimizin Hayatının
öğrenciler tarafından okunmasını sağlamak. Kaybedeni olmayan bir yarışma yapmak
ve dereceye girenleri belirlemek. Hediye vermek, tüm okul öğrencilerini çalışma
içine çekmeye çalışmak. Bu tür çalışmalar bir sonraki çalışmalar için bizleri
motive etmelidir.
ÖRNEK ÇALIŞMA: Çanakkale şehitlerini
anma günü okullarımızda daha kapsamlı kutlanabilir.
d) Devamsızlık, olumsuz alışkanlıklardan
korunma, sosyal ilişkiler konusunda öğrencilerimize bilgilendirme yapmak ve
onlar için okulları daha güzel bir ortam haline dönüştürmeye yönelik çalışmalar
yapmak. Okul kantinleri, kütüphaneleri ve diğer dinlenme alanları mutlaka
öğrencilerimizin zevkine, ilgi alanlarına yönelik olarak düzenlenmelidir. Böylece
öğrencilerimiz okulda zaman geçirmek için daha çok istekli olacaklardır. Çalışılan
mekanın modernizasyonu orayı daha çok verimli yapacaktır.
e) Öğrenciler okulda eğitim yanında eğlenmeyi,
dinlenmeyi ve kendilerini gösterebilecekleri çalışmaları da hak ediyorlar. Bu çalışmalarda
başarı hedefleniyorsa kesinlikle toplu bir eylem mantığı ile yapılmalıdır. Yani
çalışmaların liderlikleri ve uygulatılması organize olmalıdır. Zaman başarı
için kenetlenme ve birlikte hareket etme zamandır. Bir çalışmanın başlatılmasında
ve yürütülmesinde öğrencilerin bizlere ihtiyacı var.
Pek kıymetli dostlar, hep birlikte
çalışalım ve gençlerimizin geleceklerinde bizim de yarın gururla
hatırlayabileceğimiz bir anımız olsun.
Muhabbetle,
Turgay URGUR
Sevgili dostlar; iyi niyetli, çalışkan ve Milli değerlere sahip çıkan arkadaşlarımızın görevlere gelmesi hiç şüphesiz benim de idealimdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder