13 Nisan 2015 Pazartesi

Eğitim (3)

Sevgili ve kadim dostlarım, meslektaşlarım;

Kendisini Türkiye Cumhuriyeti’nin bekası için çocuklar yetiştirmeye adamış olan biz öğretmenlerin birinci ve en ehemmiyetli meselesi öğrencilerimizin en güvenilir, en doğru, en donanımlı eğitimi almalarını sağlamaktır. Tüm çalışmalarımızı, düşüncelerimizi ve enerjimizi buna yönlendirmeliyiz. Zihnimizi ikinci bir meselenin meşgul etmesi bizleri asıl amacımızdan uzaklaştıracak ve yaptığımız işlerin verimliliğini azaltacaktır. Öğrencilerimiz gözlerimizin içine bakıp bilgi, sevgi, şefkat, yenilik, liderlik beklerlerken bizler dimağlarımızın basit hayallerle dolmasına müsaade edemeyiz. Öğretmenin uygulaması da yenilik ve istişare gerektirir. Evdeki, okuldaki, öğretmenler odasındaki, toplantıdaki önceliğimiz çocuklarımızın eğitimi ve başarısı olmadır. Biz bunun için maaş alıyoruz.

1.     Öğrencilerin kaliteli eğitim almasına yönelik çalışmalar.

a)Öğretmenlerin 15 günde bir araya gelip yuvarlak masa toplantılarında eğitim yöntemlerini bir birlerine aktarması. Farklı uygulamalarını paylaşması. Uygulama ilçe içindeki nezih ortamlarda yapılabilir.

ÖRNEK ÇALIŞMA: Cuma-Cumartesi-Pazar bir otel ile anlaşıp hem kollektif çalışmalar yapmak hem de ailelerimizin dinlenmesini sağlamak. (Sezonda 1 defa yapılabilir)

-Öğrenci gözüyle öğretmen kimdir? Öğrencinin beklentisi nedir?
-Başarıya ulaşmış uygulamalarınız nelerdir?
-Öğrencimize ne kadar yakınız?
-Entellektüel gündemlerimiz var mı?
-Öğrencilerimizle aynı kelimeleri, cümleleri kurabiliyor muyuz?

b)Bilgi yarışması, seminer, olimpiyatlar, gezi ve benzeri çalışmaları öğrencilerin  genelini kapsayacak şekilde düzenlenmesini sağlamak. Kazan-kazan mantığı ile öğrencileri bir bütün olarak görmek ve her seviyeden öğrencinin kazanım elde etmesini sağlamak.

c)Değerler eğitimi kapsamında öğrencilerimize Manevi değerlerin kazandırmaya yönelik çalışmalar.

ÖRNEK ÇALIŞMA: Peygamber Efendimizin Hayatının öğrenciler tarafından okunmasını sağlamak. Kaybedeni olmayan bir yarışma yapmak ve dereceye girenleri belirlemek. Hediye vermek, tüm okul öğrencilerini çalışma içine çekmeye çalışmak. Bu tür çalışmalar bir sonraki çalışmalar için bizleri motive etmelidir.        

ÖRNEK ÇALIŞMA: Çanakkale şehitlerini anma günü okullarımızda daha kapsamlı kutlanabilir.

d) Devamsızlık, olumsuz alışkanlıklardan korunma, sosyal ilişkiler konusunda öğrencilerimize bilgilendirme yapmak ve onlar için okulları daha güzel bir ortam haline dönüştürmeye yönelik çalışmalar yapmak. Okul kantinleri, kütüphaneleri ve diğer dinlenme alanları mutlaka öğrencilerimizin zevkine, ilgi alanlarına yönelik olarak düzenlenmelidir. Böylece öğrencilerimiz okulda zaman geçirmek için daha çok istekli olacaklardır. Çalışılan mekanın modernizasyonu orayı daha çok verimli yapacaktır.  

e) Öğrenciler okulda eğitim yanında eğlenmeyi, dinlenmeyi ve kendilerini gösterebilecekleri çalışmaları da hak ediyorlar. Bu çalışmalarda başarı hedefleniyorsa kesinlikle toplu bir eylem mantığı ile yapılmalıdır. Yani çalışmaların liderlikleri ve uygulatılması organize olmalıdır. Zaman başarı için kenetlenme ve birlikte hareket etme zamandır. Bir çalışmanın başlatılmasında ve yürütülmesinde öğrencilerin bizlere ihtiyacı var.  

Pek kıymetli dostlar, hep birlikte çalışalım ve gençlerimizin geleceklerinde bizim de yarın gururla hatırlayabileceğimiz bir anımız olsun.



Muhabbetle,

Turgay URGUR


Sevgili dostlar; iyi niyetli, çalışkan ve Milli değerlere sahip çıkan arkadaşlarımızın görevlere gelmesi hiç şüphesiz benim de idealimdir.  
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ANAHTAR GENÇLERİMİZDE

       Gençler, öğrencilerimiz, çocuklarımız şüphesiz hepimiz için en büyük değere sahip. Şehirlerimizi, sokaklarımızı, çarşılarımızı, okull...