31 Mart 2015 Salı

savcımıza

Savcımıza Allah’tan rahmet diliyorum.

Bu kadar basit, bu kadar ucuz ve bu kadar tedbirsizce olmamalıydı. Güvenlik tedbirlerimiz, suçlularla mücadele şeklimiz, gençleri ve çocuklarımızı kazanma yöntemlerimiz baştan sona dökülüyor. Yapıyor gibi olmakla hiçbir şey olmuyormuş yine gördük. O çok özendiğimiz batı toplumlarında bu işler bu kadar başıboşlukla yapılmıyor. İşin gerçeği ben benzer olaylardan ders çıkaracağımız düşüncesinde değilim. Sadece şunu demek istiyorum; en azından kendimizi, yakınlarımızı, çocuklarımızı korumaya çalışalım. Ateş düştüğü yerden başkasını yakmıyor.

Ne diyelim. Urgur ailesi olarak üzüldük. Yarın söylenecek hamasi söylemlerin gönlümüzü ferahlatmayacağı kesin. Çünkü bu tür olaylar öncesi tedbirsizliklere ve sonrası sorumsuzluklara alışmak istemiyoruz.  


Turgay URGUR

29 Mart 2015 Pazar

Vicdani İsrailiyat



Türkiye 17-25 Aralık operasyonu ile siyaset ve korsan-siyaset üzerindeki makyajını temizledi. İktidar alternatifsizliğimizden tutunda popüler siyasetin verdiği zararlara, diyanet işlerimizden tutunda gayri-resmi hizmet kuruluşlarına kadar herkes kendini hem deşifre etti hem de farkında olmadan günah çıkarttı. Deşifre etti, ifşa etti, yaptıklarını, saflıklarını, parsellediklerini, aldıklarını ve verdiklerini saçıverdi. Şikayetler ve ispiyonculuklar bazen BBC’ye, bazen New York Times’a yapıldı. Dini referansları her iki tarafta kullandı. İşin en doğrusunu ise yine vatandaş yaptı. ‘Kol kırılır yen içinde kalır’ dedi. Büyük zararların olacağından haklı olarak endişelendi. Her şeyden de öte ülkenin geçmişe döneceği kaygısını doğrudan dile getirmese de içten içten yaşadı. Vatandaş akl-ı selim olmakta kendini epey bir zorladı. Taraflar yaptıklarını gizlemek ve savunmak için mantiki israiliyatlar geliştirmeye çalıştı. Sonuçta ne dini argümanlara çıkmış siyasal parti ne de kendisini en büyük ve organize dini topluluk gören camia yaptığı tahribatı kabullenmedi. Kabullenmeyecekte. Siyasal parti bunu kabullenmeyecek çünkü bu önümüzdeki seçimler için kayıp demek. Camia kabullenmeyecek çünkü öncelikle farkındalık yok ikinci olarak da bu camianın tabanını tamamen kaybetmek demek. 

28 Mart 2015 Cumartesi

Hasbihal 20


Huzuru uzaklarda değil içimizde aramalıyız.
*****
Bugünlerde az okumanın sıkıntısını çekiyorum. ‘Kendimi’ tekrara başladım. Ve anladım ki insan okudukça daha az konuşmayı tercih ediyor. Veya konuşacakları için iyi zamanlar ve iyi dinleyiciler arıyor.
*****
Yaşasın sadelik! Yaşasın istediğin olmak! Konuşurken sade, düşünürken sade ve yaşarken sade olabilmek. Sadelik: ne azlık-ne de çokluk demek. Sade olmanız renkli giyinmenize, içten hareketlere engel değil bilakis sadelik kendin olabilmektir. Mesele saçının uzunluğu veya kısalığı değil. Erkek olarak küpe takman, kız olarak futbol oynaman değil. Sadelik özenmemektir. Başkaları ne der diye korkuyorsan sade olamazsın. Başkaları gibi olmakta kendini zorluyorsan da sade olamazsın. Sadelik yaptıklarınla ve çevrenle mutlu olabilmektir. Sadeysen bilgesindir.

Eskiköy okulunda 85 öğrenci Peygamber Efendimizin Hayatını okudu. Cumhuriyet okulunda okumaya başladı. Selam olsun, Ey nebi…  Bizi bu yollarda yalnız bırakma. Düşüncemize yön ver. Al bizi Hakka götür. Biz ancak Senin rehberliğinde yol alır, Senin ile Allah’ımızı tanırız.

Turgay URGUR

27 Mart 2015 Cuma

Pek kıymetli Eğitim Sevdalıları (1),


Eğitimde başarılı olmak için mutlaka ama mutlaka ‘birlikte hareket etme’ şuuruna sahip olmalıyız. Toplantılarımızda sadece tutanak dolsun diye bir araya gelmekten ziyade eğitim adına yapabileceklerimizi konuşmalıyız. Çünkü geleceğimizin teminatı gençlerimiz için buna çok ihtiyacımız var. Arzu edersek onlar için yapabileceğimiz çok işimiz var.

    A)  ‘Gerçek başarı’ notlarından uzaklaşmak öğrencilerimizde başıboşluk duygusu oluşturuyor. Ösym ve Teok sistemleri pratik, bilgi sahibi öğrenciler istiyor. Okul sınavlarının ve ders yöntemlerinin bazen bu istekle çatışması öğrencinin zihninde ikilem oluşturuyor. Öğrenci okul notlarında başarılı olarak, takdir-teşekkür belgeleri alırken gerçek sınavlarda başarısız oluyor. Bunun nedenlerini tartışmamız ve bulmamız gerekiyor.  Bunun nedenleri biz öğretmenleri, müdürlerimizi ve uyguladığımız yöntemleri öncelikle çok yakından ilgilendiriyor. Gerçek başarı mantığından uzaklaşmak biz farkında olmadan birçok sorunu getiriyor.

Önemli not: Gerçek başarı öğrenciyi not konusunda aşırı sıkıp bunaltmak demek değildir. Öğrencinin okul not sıralaması ile herhangi bir deneme sıralaması ile örtüşmesidir. 100 soruluk bir denemeden yüksek not alan öğrenci okul notlarında da aynı sıralarda olmalıdır.

X DERSİ İÇİN Şematik ANLATIM

Problem açan uygulama                                                               ÖNERİLEN UYGULAMA

İsim   Deneme notları –Okul ders notları        İsim          Deneme notları – OKUL ders NOTLARI                 
Ayşe     80 puan                 55 puan             Ayşe               80 puan                  100 puan
Ali         75 puan                 65 puan            ALİ                 75 puan                   92 puan
      Osman  60 puan                 80 puan            Osman             60 puan                   85 puan

Bu sistemde: Öğrencilerin girdikleri objektif, Osym-Teok’ın istediği şekilde hazırlanmış denemeler başarıda mihenk alınır. Öğrenci(ler) ve öğretmen başarıda aynı sisteme yoğunlaşır. Önerilen uygulama deneme notları ile DENKLİK vardır. DENKLİK VARDIR. Sıralama 100-35 arasında yoğunlaşır ki başarılı öğrencili motive, alt sıradaki öğrenci ise umutlu olur.

GERÇEK BAŞARININ UYGULANMAMASININ DOĞURDUĞU SONUÇLAR

-Artan devamsızlık. Okulu önemsememek, okulun uygulamasını değersiz görmek ve gereksiz görmek. Devamsızlık nedenli ilave sorunlar.

-Anlamlandırılmayan çalışmalara gereksiz zaman ayırmak. Fiziksel, ruhsal yorgunluk. Öğrenci eğitim hayatı boyunca zaman kullanımında sorunlar yaşayacaktır.

                B) Öğrencilerimizin günlük yaşamdaki zamanlarının en değerli dilimleri okullarda geçmektedir. Okullarımız kantin, kütüphane, spor salonları ve bahçeleri ile gençlerimizin cazibesini çekmelidir. Bir AVM’NİN sandalyesinin rahatlığı ve şıklığı okullarda da olmalıdır. Kütüphaneler şeffaf, okulların merkezi bir yerinde olmalıdır. Kitap, dergi ve gazateler gençlerimizin ilgisini çekecek güncellikte olmadır.

                C) Sosyal çalışmalarda ve rehberlik çalışmalarında okulun genelini hedef alan çalışmalar yapılmalıdır. Bu şekilde öğrencilerin sosyal çalışmaları, yarışmaları sahiplenmesi daha da artacaktır. Çalışmalar konusunda tüm öğretmenler bilgi sahibi olmalıdır. Çalışmayı yürüten bir grup olduğu gibi, moral desteği veren geniş grup olmalıdır.

                D) Lider kadronun vizyonu, yaklaşımı ve çalışmalara ortam hazırlaması, ekibine olan güveninin samimi olarak dile getirilmesi çok ÖNEMLİDİR. Lider istemeyince bu çalışmalar yapılamaz.
(Devam edecek)

Turgay URGUR              

25 Mart 2015 Çarşamba

THE CLASH OF SINS (2)



Hidayet Karaca’s arrest is accepted as illegal by the Hizmet’s members and media however it rather looks as if it’s a diplomatic message to the west and the USA. That’s, it is one of the conscious offenses done versus western alienation to the AK governance.  Government has to show its power both in a perceptional way and on a law base. If not, it would be thought as a political failure by the AK party’s voters. Party could not take such a risk. Hizmet worked as parallel but as an unseen structure, its silhouette behind the party members disappeared after December the 17-25 operations. 


Falling in finding a real suspect, government targeted popular characters of the Hizmet.
After years, perhaps no one will be able to find clues about Karaca’s and others’ arrests. However, no one also would be able to deny that it’s fateful reverse of Hizmet’s covered way of applications to mandate governments for its aims. Like original sin, Karaca was the scapegoat (could be)seen by the ‘law mentality’ of the government in a such a gloomy atmosphere enforced and generated by the Hizmet.



Urgur, Turgay. 

24 Mart 2015 Salı

Mefkure 3


İnsan klavyenin tuşlarına dokunmaya başladığında neyi yazmalı ki?
En çok bizleri neler etkiliyor veya en çok neye ihtiyacımız var?
Dört bir yandan bilgi kirliliğine maruz kaldığımız doğru. Televizyonların izlenecek, gazetelerin okunacak hali kalmadı. Şimdilik sokaklarda yürüyebiliyoruz. Ama eşimle, dostumla bir yerde biraz vakit geçireyim deseniz çok fazla şansınız yok gibi görünüyor. Temizlik, kalite, hizmet ve sakinlik bulmanız imkânsız. Evde oturmak her zaman en mantıklısı olarak elinizde kala kalıyor. Ev gezmeleri protokole takılıyor. Bana gelinmesin diye gezmekten kaçınır hale geldik. Misafirliğin yerini çoktan internet aldı. İçte ve dışta yalnızlıklar bizleri bekliyor.
Durum bu sevgili dostlar, yapılacak bir şey yok. Varsa teklifiniz değerlendirelim…. J
Ve durum böyle iken; vefayı, dostluğu, muhabbeti hiç ama hiç konuşmayalım. Konuşulacak ipe sapa gelir bir şeyler kalmadı.
En iyisi mi kendimize bir uğraş bulalım, hem vakit hem de biz eğlenelim.

TURGAY URGUR  

23 Mart 2015 Pazartesi

Günüm




Kim ne derse desin, mesleğimiz(öğretmenlik) dünyanın tartışmasız en güzel mesleklerinden birisidir. Tek yapman gereken okumak, fikir üretmek, eğlenceli hale getirmek ve uygulamak. Hele bir de güzel bir çalışma ortamın varsa her şey çok daha güzel. Teneffüsler, aralar, sabahları ve akşamları hepsi bir birinden değerli. 

22 Mart 2015 Pazar

Life

Look at 'yesterday'! What do you remember?
Look at 'now'! Are you you are?

And look at 'tomorrow'! You will just see the past and yourself. Nothing more.

Urgur, Turgay.

20 Mart 2015 Cuma

SEN 3


Orkidem,
Kanaviçem.
Kanaviçemde orkidem.
Toprak olsam suyum,
Kuş olsam kanadım,
Sesim,
Düşüncem,
Hem bakışım hem baktığım,
Gözüm,
Gözümde yaşım.

T.URGUR

COTONUM....

SEN 2

Kimim ol,
kimsem ol.
hayat tek başıma zor,
başımda hayat ol.

yanı başımda,
başımın yanında,
sen ol,
Sen ol.

t.urgur

Cotonum hep sen ol.
Yanımda ol.

2025 Açılış Konuşmam

 İnsan neyi özler? Sevgiyi, huzuru, barışı, başarıyı, umudu özler. Bunun en doğru yerlerinden birisi Siz sevgili çalışkan, dürüst ve güzel a...