19 Kasım 2013 Salı

Puzzle

PUZZLE
Doğru sözler insanın canını acıtır. “Sendikacılık veya sendikaya üye olmak nedir?” bilen bir meslektaşım var ise lütfen bana bilgi versin. Eğitimin; eğitim ve bilgiyle ilgili olan kısmı hakkında-  yani çocuklarımızın bugünü, gelecekleri adına ne üretirler? Ne söylerler ki? Bu toplanmaların; yöntem, bilimsellik ve yenilik adına gündeme getirdikleri her hangi bir şey var mıdır?
Cevap: yoktur. Seksenden sonra ideolojik kamplaşmalar yerini yakın zamanda sendikacılıklara bıraktı. Kendi taleplerini yerine getirtmek, eğitimin içindeki siyaseti kontrol etmek ve güçlerini gerektiğinde bir sopa olarak kullanmak için sendikalaştılar.
·          *    *
Ben de dershaneye gittim. Paramı aldılar. Benim için de bir umuttu. Ben de sömürüldüm. Dershanede iki faklı sınıf vardı. Akıllıların, çok çalışanların olduğu vitrin sınıf ile sermaye sınıfı. Ama bunun böyle olması gerekiyormuş, sebebini de anlattılar. Sermaye sınıfının ders dışı etkinliği çoktu. Ders dışı rehberliği de çoktur. En çok ders dışı etkinliğe ve ders dışı rehberliğe ihtiyacımız varmış(!), onu da anlattılar. Dershanede uzun uzun uzadıya konu anlatılmazdı, okulda konuları öğrenmiş olmamız gerekiyor(du)[muş]. İşin en garip kısımlarından birisi de okulda (asıl maaşını aldığı kurumda) pasif olan öğretmenlerimizden birisinin hafta sonu dershanede süper-öğretmen olmasıydı. Dershane o kadar farklı ve mübarek bir yerdi ki öğretmenim bile iki kurumda farklı çalışıyordu. Dershane de aynı okul gibi başarısızlık konusunda sorumlu değildi. Başarı dershanenin, başarısızlık öğrencinindi. Dershane başarılı öğrenciye araba verebilecek kadar büyüktü. Herkesin; velinin, öğrencinin arayıp da bulamadığı malum sihirli değnek meğerse dershanedeymiş.
Peki samimiyet nerde ortaya çıktı birazcık ondan bahsedelim. Türkiye’de hem özel okulu hem de dershanesi olan kurumlar var. Bu okullara giden öğrenciler de dershaneye(dershanelerine) yönlendiriliyor. Madem devlet okulu ile bu iş olmuyordu. Özel okulu da yapmışlardı. Eğitim alasını onlar biliyordu peki neden özel okullarının son senelerinde öğrencinin hem okulda parasını alıp hem de öğleden sonra dershaneye gönderdiler? Çünkü onlar eğitimi bildikleri kadar ticareti de iyi biliyorlar.  
·               *         *  
Bugünkü senaryo ise akıllara ziyan. Akıl ötesi ve strateji işi. Akp ve cemaat danışıklı-dövüş halindeler. Hüseyin Çelik Akp’nin ilk hükümeti zamanında bir projeye imza atmak istemişti. Özel okullara teşvik verilecek, eğitimde emekliliği gelmiş kadrolar yenilecekti. Tepkiler üzerine bu proje dondurulmuştu. Chp buna dellenmiş, çok bildiği ve iyi bildiği gibi muhalefet yapmıştı. Şimdi ise mükemmel bir strateji yürütülüyor. Herkes Akp ve cemaatin arasının kötü olduğuna gayet iyi bir şekilde inanmış durumda. Öyle ki Muharrem İnce dershaneler derneğinin toplantısına katılıp; “ben de dershanede eğitim gördüm” diyor. “Dershaneler çok faydalıdır” diyor. Bunu 10 sene önce olsa kesseler söylemezlerdi. Yarın dershaneler kapatılıp, özel okullar açılınca asıl menfaat ve amaç ortaya çıkacak. Lakin kimsenin itirazını ve tepkisini almadan tereyağından kıl çeker gibi yapılmış olacak. Böylece hem maddi imkanlar hem de toplumdaki akp-cemaat algısı yönünden yeni bir yapılanma sağlanmış olacak.         
·            *         *   
Yeni Türkiye’yi stratejiler ve bunun akabinde yeni sermayeler yönetecek. Hiçbir gazeteye, gazete manşetine ve onun yazarına itibar etmemek gerekiyor. Sadece usul usul götürülmek istenildiğimiz yere doğru yönlendiriliyoruz. Önceden konuşturulmazdık şimdi ise konuşturularak kullanılıyoruz.
·         *    * 
Türklerin ve Kürtlerin bir konuda anlaşması gerekiyor. Petrolden kim ne kadar kazanacak?  Bu kadar iltifat ve muhabbet ve düet bunun için yapılıyor. Yoksa kimsenin kimseye tahammülü yok.  
·            *     * 
Chp ve Mhp izliyor. İzlemeye devam ediyor. Puzzle’ın tek değişmeni onlar.
Minik cemaatler de izlemeye devam ediyor. Şartlar değiştiğinde, biraz sonradan olacak ama onlarda bu değişimi önce anlayacak, sonra kavrayacak en sonunda da yer almaya çalışacaklar.
·           * 

Turgay Urgur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ANAHTAR GENÇLERİMİZDE

       Gençler, öğrencilerimiz, çocuklarımız şüphesiz hepimiz için en büyük değere sahip. Şehirlerimizi, sokaklarımızı, çarşılarımızı, okull...