9 Kasım 2020 Pazartesi

Uzaktan eğitim

Uzaktan eğitim doğru yöntemlerle kesinlikle başarıya ulaşır. 

Dezavantajlarıyla zaman kaybetmeyeceğim. 

Çoğu öğrencimiz bu süreçte ilk defa başarının kendi ellerinde olduğunu çok yakından fark etti. Evdeki bol zamanlarında başarının ancak; 'eğer kendileri' öğrenmenin üzerinde gerektiği kadar yoğunlaşırsa geleceğini fark ettiler. İşin aslı bu uzun zamandır ihmal edilen bir bireysel bilinçti. Çünkü sene sonunda bir şekilde geçmek, bir şekilde orta okuldan-liseden mezun olmak ve çoğu zaman ölçme-değerlendirmelerin ÖSYM'de alınan puanlarla örtüşmemesi hatta zıtlık oluşturması başarı içinde 'bireysel bilinci' çoğu zaman devre dışı bıraktı. Sene sonunda geçen öğrenci neden çalışmalıydı ki? Yani çalışmaya ve kitap okumaya gerek yoktu. Bu aslında eğitim adına genel bir itibar ve ciddiyet kaybına da neden oldu. 

Uzaktan eğitim ile öğrencinin kendi araştırmalarına, kitap okumalarına, bol miktarda soru çözümlerine zaman kalır. 

Yolda geçirilen zaman bile düşünüldüğünde uzaktan eğitimin kendine has avantajları vardır.  

ÜZERİNDE ÇOK İTİNA GÖSTERİLMESİ GEREKENLER

Uzaktan yapılan canlı dersler için internet alt yapısı, bilgisayar, tablet, ses sistemi çok iyi olmalıdır. Kesinlikle sessiz bir ortam bir sağlanmalıdır. 

Uzaktan dersteki hedef ve beklentiler net olarak anlatılmalıdır. Kısa vadeli ve uzun vadeli hedefler iyi anlatılmalıdır. Makul ve kontrol edilebilir bir ödevlendirme sistemi olmalıdır. Uzaktan ders sonunda belirli gün sonra geri gönderilecek çalışmalar öğrencilere verilmelidir. 

Kesinlikle ilk derslerde NOT ALMA YÖNTEMLERİ öğrencilere çok iyi anlatılmalıdır. Defter kullanımı, verimli not alma ve not alma araçlarına sahip olma uzaktan derslerde çok daha önemlidir. Dersi veren ve alan kişi ilk derste not almanın önemine tam olarak haiz olmalıdır. 

Devamsızlık konusunda kesinlikle taviz verilmemelidir. 

'Günlük 8 saat eğitim ve öğretim için harcanıyor mu?' burası çok önemli. Eğer evde tatil ortamı varsa hiç bir başarı elde edilemez. 

Uzaktan eğitim sürecinde dikkat edilmesi gerekenler mutlaka velilere anlatılmalıdır. Veliler ve öğrenciler okul başlamadan sürece hazır olmalıdır. 

Notlandırma ve sınavlar gayet ciddi olmalı. Sınavlardaki beklentiler öğrencilere aktarılmalıdır. 


KAÇINILMASI GEREKENLER

Liseler için TYT ve AYT; Ortaokullar için LGS sınavlarını doğrudan etkilemeyen ders ve ödev yükünden kaçınılmalıdır. 

Mezun bir öğrencimizin düşüncesiydi: TYT ve AYT''ye yönelik olmayan sınavların çok verimli bir zaman dilimini aldığını belirtmişti. Özel kolejlerin OSYM soru tipi dışındaki konularla uğraşmayarak hedefe daha bilinçli gittiklerini ilave etti. Böylece aslında diğer derslere olan ilgi artacaktır. Yani öğrenci not kaygısı yaşaması ve de yaşamaması gereken noktaları ayırt etmelidir. Bunun sağlayıcısı okul idareleri ve biz öğretmenler olmalıdır.  


İLAVE FAYDA SAĞLAYICILAR

Evde yazıcının olması öğrencilerin çok işine yarayacaktır. Eve gelen aktüel dergiler çok işe yarayacaktır. 

İDARE SORUMLULUĞU: Tüm velileri ve öğrencileri yapılacaklar/yapılmayacaklar konusunda mesaj, mail, zoom ile bilgilendrimek. Velileri öğrenci takibine dahil etmek. DERSLERİ; GERÇEK SINAVLARI VE OSYM'nin istediği SORU TİPLERİNİ MERKEZE ALARAK İŞLETMEK.

 Empati: Kendi çocuğun 12yıl boyunca takdir -teşekkür almış ama üniversite sınavında başarısız. İster misin?

ÖĞRETMEN SORUMLULUĞU(benim sorumluluğum): Çok iddialı ön hazırlık. Zoom vb. denetim masasının iyi kullanılması. İşaretlemeler, semboller, ders videoları, yazılı ve görsel metinler hakkında sağlam hazırlık. Sorulara ihtiyaç duymadan gerekli bilginin verilmesi. Dersin zamanında açılması ve zamanında bitirilmesi. İlk derste not alma sisteminin öğrencilere anlatılması. DERSLERİ; GERÇEK SINAVLARI VE OSYM'nin istediği SORU TİPLERİNİ MERKEZE ALARAK İŞLEMEK. 

Empati: Kendi çocuğun 12yıl boyunca takdir -teşekkür almış ama üniversite sınavında başarısız. İster misin? 

VELİ SORUMLULUĞU: Sessiz bir odanın, hızlı internetin, masanın, bilgisayar veya tabletin sağlanması. Ders esnasında öğrenciye başka görevlerin verilmemesi. 

Empatiye gerek yok çünkü herkes kendi çocuğunun sorumluluğunu taşımalıdır. 

ÖĞRENCİ SORUMLULUĞU: Her derse katılım. Not almak, iyi bir deftere sahip olmak. Çok ve düzenli kitap okumak. Çok ve düzenli soru çözmek. Spor yapmak. Hayata der daim pozitif bakmak. 

HERKESİN TOPLU SORUMLULUĞU: Allah'a kul olduğunu unutmamak. Namazını geçirmemek.Gerçek manada inanan olmak. İnsan ayırmamak. Günahlardan kaçınmak. İlim için uğraşmak. Adamcılığı bırakmak. Kınamamak. İğneyi kendine batırmak. Eleştiriye açık olmak. Kendi kendini eleştirebilmek. Ağız açmadan iş üretmek. Merhameti hak edenleri bağışlamak. Zulme sessiz kalmamak. 


 


    




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ANAHTAR GENÇLERİMİZDE

       Gençler, öğrencilerimiz, çocuklarımız şüphesiz hepimiz için en büyük değere sahip. Şehirlerimizi, sokaklarımızı, çarşılarımızı, okull...